Βαλεντίνο Ρόσι: Ο κορυφαίος αναβάτης στην ιστορία του MotoGP

Ο Βαλεντίνο Ρόσι (Valentino Rossi) είναι θρυλική μορφή των αγώνων μοτοσυκλέτας με επτά τίτλους στο MotoGP. O «γιατρός», όπως αποκαλούν οι χιλιάδες θαυμαστών του, είναι ίσως ο κορυφαίος αναβάτης στην ιστορία της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας και ο μοναδικός, που έχει αγωνιστεί σε πάνω από 400 γκραν πρι.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι γεννήθηκε στο Ούρμπινο της Ιταλίας στις 16 Φεβρουαρίου 1979. Ο πατέρας του Γκρατσιάνο Ρόσι αγωνιζόταν και αυτός με μοτοσυκλέτες και τον μύησε νωρίς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όχι στους δύο τροχούς, αλλά στους τέσσερις του καρτ, επειδή αντιδρούσε η μητέρα του που φοβόταν για την ασφάλεια του παιδιού της.

Από 17 ετών στην ομάδα της Aprilia και οι πρώτοι τίτλοι

Μόλις η μητέρα του ξεπέρασε τους φόβους της, ο Βαλεντίνο άρχισε να μαθαίνει τα μυστικά της μοτοσυκλέτας από τον πατέρα του και το 1996, σε ηλικία 17 ετών, εντάχθηκε στην ομάδα της Aprilia. Με την ιταλική ομάδα κατέκτησε το 1997 τον πρώτο του μεγάλο τίτλο, το παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας στην κατηγορία των 125 κ.ε. Με την ίδια ομάδα αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην κατηγορία των 250 κ.ε. το 1999.

Το 2000 ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, το MotoGP, και με την ομάδα της Honda κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο το 2001. Ακολούθησαν άλλοι δύο το 2002 και 2003.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι έτρεχε πάντα με τον αριθμό 46Τη χρονιά εκείνη μετεγγράφηκε στη Yamaha, στην οποία παρέμεινε έως το 2010. Με την ιαπωνική ομάδα κατέκτησε τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα (2004, 2005, 2008, 2009) κι έχασε ακόμη ένα το 2006 στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, ύστερα από πτώση στον τελευταίο γύρο στο Γκραν Πρι της Βαλένθια.

Το 2010 δεν κατόρθωσε να υπερασπιστεί τον τίτλο του, καθώς σε μία πτώση του έσπασε το πόδι του. Το 2011 αντικατέστησε στην Ντουκάτι τον Στόνερ, αλλά στις δύο σεζόν που αγωνίστηκε με την ιταλική φίρμα δεν έκανε κάτι το αξιοσημείωτο.

Το 2013 επανεντάχθηκε στη Yamaha, για την οποία αγωνίστηκε έως τον Νοέμβριο του 2021, οπότε δήλωσε ότι εγκαταλείπει τους αγώνες του MotoGP, σε ηλικία 42 ετών. Στη δεύτερη θητεία του στη Yamaha δεν κέρδισε κάποιο τίτλο, αλλά τερμάτισε δεύτερος τρεις φορές (2014, 2015, 2016) και μία τρίτος (2018).

199 φορές στο βάθρο των νικητών

Συνολικά, στα χρόνια του στο MotoGP αγωνίστηκε σε 372 γκραν πρι, σημείωσε 89 νίκες και ανέβηκε 199 φορές στο βάθρο των νικητών. Σε όλους τους αγώνες του έτρεχε με τον αριθμό 46, προς τιμήν του πατέρα του που έτρεχε με τον ίδιο αριθμό.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει παθολογική αγάπη στην Ίντερ, έχει δώσει το παρών σε αρκετά παιχνίδια των «νερατζούρι», οι οποίοι το 2009 τον είχαν συγχαρεί μέσω της ιστοσελίδας τους για τον 9ο παγκόσμιο τίτλο του.

Οι κατηγορίες για φοροδιαφυγή

Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2007, το όνομά του ενεπλάκη σε οικονομικό σκάνδαλο. Κατηγορήθηκε από το ιταλικό κράτος για φοροδιαφυγή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και χρειάστηκε να δώσει 35 εκατομμύρια για να υπάρξει εξωδικαστικός συμβιβασμός.

Το ψευδώνυμο «γιατρός» το έβαλε ο ίδιος στον εαυτό του, χωρίς κάποιον προφανή λόγο. Η μόνη σύνδεση που μπορεί να υπάρξει είναι ο τίτλος τιμής και σεβασμού που αποδίδουν οι Ιταλοί σε κάποιον διακεκριμένο συμπολίτη τους. Για άλλους το «γιατρός» μπορεί να συνδεθεί με τη χειρουργική ακρίβεια με την οποία οδηγούσε!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ EMAIL ΣΑΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε κάθε μέρα στο email σας τα σημαντικότερα άρθρα του «Σαν Σήμερα .gr»


ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΜΕΛΟΥΣ

premium Γίνε συνδρομητής με μόλις 3 € / μήνα, στήριξε τον αγαπημένο σου ιστότοπο
και απόλαυσε premium περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις!

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ