Ραλφ Λόρεν

Ο Ραλφ Λόρεν (Ralph Lauren) είναι αμερικανός σχεδιαστής μόδας και επιχειρηματίας. Δημιουργός μιας από τις πιο επιτυχημένες αυτοκρατορίες στον κόσμο της μόδας, θεωρείται ο «βασιλιάς» του έτοιμου ενδύματος. Εμπνεύστηκε τις δημιουργίες του έχοντας κατά νου την υψηλή κοινωνία της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ. Σύμφωνα με το Forbes, η περιουσία του ανερχόταν το 2019 σε 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια και κατείχε την 102η θέση στη λίστα του περιοδικού με τους πλουσιότερους Αμερικανούς.

Ο Ραλφ Ρούμπεν Λίφτσιτς, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 1939 στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, από γονείς ρωσοεβραϊκής καταγωγής. Στα εφηβικά του χρόνια άλλαξε το επώνυμό του σε Λόρεν (προς τιμήν της ηθοποιού Λορίν Μπακόλ), για να μην τον κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του.

Μετά το Λύκειο άρχισε να εργάζεται ως πωλητής ρούχων και παράλληλα παρακολουθεί μαθήματα μάνατζμεντ σε νυχτερινό σχολείο. Το 1967 ξεκίνησε την δική του επιχειρηματική δραστηριότητα, σχεδιάζοντας γραβάτες και προωθώντας τες με την επωνυμία Polo.

Οι δημιουργίες του χαρακτηρίζονταν από ένα στιλ που παρέπεμπε στην εικόνα της αγγλικής αριστοκρατίας, όπως αυτή υιοθετήθηκε από την αμερικάνικη ελίτ της Ανατολικής Ακτής. Από την πρώτη του σειρά ανδρικών ενδυμάτων το 1968 ξεχώριζαν τα κλασικά τουΐντ κοστούμια, ενώ με την πρώτη σειρά γυναικείων ενδυμάτων το 1971 συνέχισε τις εξερευνήσεις του στην κλασική ραπτική και το καλό γούστο.

Το 1972 ο Ραλφ Λόρεν σχεδίασε αυτό που τα επόμενα χρόνια θα γίνει το σήμα κατατεθέν του και θα του χαρίσει τη διασημότητα: το μπλουζάκι, διαθέσιμο σε διάφορα χρώματα, με σήμα τον παίκτη του πόλο, του πιο αριστοκράτη αθλητή.

Το στιλ του Ραλφ Λόρεν έτυχε ευρείας δημοσιότητας, όταν έντυσε τους άνδρες ηθοποιούς στην ταινία εποχής «Ο υπέροχος Γκάτσμπι» («The Great Gatsby», 1974), με ρούχα από την τρέχουσα κολεξιόν του. Η επίκληση της ταινίας για τη χαμένη, κομψή εποχή του Σκοτ Φιτζέραλντ (στο ομώνυμο μυθιστόρημα του οποίου βασίστηκε η ταινία), παρείχε την κατάλληλη ευκαιρία για να αναδειχθεί το κλασικό, μερικές φορές νοσταλγικό όραμα του Λόρεν.

Δημιούργησε ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση, όταν σχεδίασε ορισμένα από τα ρούχα που φορούσαν ο Γούντι Άλεν και η Νταϊάν Κίτον στην ταινία «Νευρικός Εραστής» («Annie Hall», 1977). Ο Λόρεν είχε πει κάποτε για το στιλ του: «Με ενδιαφέρει η μακροβιότητα, η διαχρονικότητα, το στιλ - όχι η μόδα». Οι δημιουργίες του τις επόμενες δεκαετίες αντανακλούσαν αυτή του τη ρήση, καθώς η εξερεύνηση νέων ιδεών από μέρους του βασιζόταν πάντα στην κεντρική του εστίαση, που ήταν το κλασικό αμερικάνικο ρούχο.

Οι δημιουργίες του άρεσαν σε ανθρώπους από διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα, η πελατεία αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς και η επιχείρησή του μετατράπηκε γρήγορα σε μια πολυεθνική αυτοκρατορία. Βλέποντας πώς τα ρούχα του συνδέονταν με έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, επεκτάθηκε από το 1983 σε μία σειρά αξεσουάρ για το σπίτι, που περιλάμβανε μαξιλάρια, κουβέρτες, σεντόνια, έπιπλα, είδη μπάνιου, ακόμη και μπογιές για τους τοίχους. Παρουσίασε επίσης σειρές ρούχων και αξεσουάρ, τα οποία ήταν προσιτά στο βαλάντιο της μεσαίας τάξης.

Το 2001 δημιούργησε το φιλανθρωπικό ίδρυμα Polo Ralph Lauren, το οποίο υποστηρίζει μεταξύ άλλων ερευνητικά προγράμματα για τον καρκίνο και εκπαιδευτικά προγράμματα. Το 2015 ανακοίνωσε την παραίτησή από το τιμόνι της Ralph Lauren Corporation, αν και παρέμεινε εκτελεστικός πρόεδρος και διευθυντής δημιουργικού. Από τα πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις που έχει λάβει, ξεχωρίζουν αυτές της Λεγεώνας της Τιμής, που του απένειμε το 2010 ο τότε γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί και του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας το 2019.

Ο Ραλφ Λόρεν είναι νυμφευμένος από το 1964 με την ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας Ρίκι Λόου-Μπίαρ και έχουν αποκτήσει τρία παιδιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ EMAIL ΣΑΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε κάθε μέρα στο email σας τα σημαντικότερα άρθρα του «Σαν Σήμερα .gr»


ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΜΕΛΟΥΣ

premium Γίνε συνδρομητής με μόλις 3 € / μήνα, στήριξε τον αγαπημένο σου ιστότοπο
και απόλαυσε premium περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις!

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ