Μόνικα Βίτι

H Μόνικα Βίτι (Monica Vitti) είναι ιταλίδα ηθοποιός, από τις μεγάλες βεντέτες του ιταλικού κινηματογράφου στη μεγάλη του άνθηση τη δεκαετία του ‘70. Η «ιέρεια του παγωμένου αισθησιασμού», όπως έχει χαρακτηριστεί, υπήρξε μούσα του Μικελάντζελο Αντονιόνι, με τον οποίο διατηρούσε πολύχρονο δεσμό, προτού τραβήξουν χωριστούς δρόμους.

Η Μαρία Λουίζα Τσετσαρέλι, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 3 Νοεμβρίου 1931. Από τα εφηβικά της χρόνια συμμετείχε σε ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις κι έκανε το χόμπι της επάγγελμα, όταν αποφοίτησε από την Εθνική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών της Ρώμης το 1953.

Πρώτη εμφάνιση σε ταινία του Έτορε Σκόλα

Ένα χρόνο μετά την αποφοίτησή της ξεκίνησε την κινηματογραφική της καριέρα με την ταινία του Έτορε Σκόλα «Ridere Ridere Ridere». Οι περισσότερες από τις κινηματογραφικές εμφανίσεις της Βίτι τη δεκαετία του ‘50 ήταν ασήμαντες σε σύγκριση με την ερμηνεία της απόμακρη Κλαούντια στη βραβευμένη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι «H Περιπέτεια» («L' Avventura», 1960), που ήταν η πρώτη από τη λεγόμενη «Τριλογία της αλλοτρίωσης».

H Μόνικα Βίτι με τον Μικελάντζελο Αντονιόνι, για τον οποίο υπήρξε μούσα και σύντροφοςΟι άλλες δύο ταινίες που συμπληρώνουν την τριλογία είναι «Η Νύχτα» («La Notte», 1961) και «Στην έξαψη του πάθους» («L' Eclise», 1963), στις οποίες η μούσα του σπουδαίου δημιουργού έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Βίτι θα πρωταγωνιστήσει και στην ταινία του Αντονιόνι «Η κόκκινη έρημος» («Red Desert», 1964). Οι δρόμοι τους θα χωρίσουν το 1968 με τη διάλυση του δεσμού τους και θα ξαναβρεθούν καλλιτεχνικά το 1980 στην ταινία του Αντονιόνι «Το μυστήριο του Όμπερβαλντ», βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν Κοκτώ.

“Στροφή” στην κωμωδία και στο Χόλιγουντ

Μετά τον χωρισμό της με τον Αντονιόνι, η Μόνικα Βίτι στράφηκε στην κωμωδία και πρωταγωνίστησε σε ταινίες του Μάριο Μονιτσέλι, του Λουίτζι Κομεντσίνι, του Έτορε Σκόλα και άλλων ιταλών σκηνοθετών.

Το 1966 επιχείρησε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ, αλλά η μοναδική της ταινία με τίτλο «Modesty Blaise» – μια θηλυκή εκδοχή του Τζέιμς Μποντ, βασισμένη στο ομώνυμο κόμικ στριπ – με σκηνοθέτη τον σημαντικό Τζόζεφ Λόουζι, ήταν εμπορική και καλλιτεχνική αποτυχία.

Εκτός από τη συμμετοχή της στην ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ «Το φάντασμα της ελευθερίας» («Le Fantôme de la Liberté», 1974), το υπόλοιπο κινηματογραφικό έργο δεν πρόσθεσε κάτι το σημαντικό στη φιλμογραφία της.

Το 1989 γύρισε την πρώτη και μοναδική της ταινία με τίτλο «Scandalo Segreto». Έγραψε το σενάριο μαζί με τον μετέπειτα συζυγό της Ρομπέρτο Ρούσο και πρωταγωνίστησε με τον Έλιοτ Γκουλντ. Μπορεί να κέρδισε το Ντανατέλο (ιταλικό Όσκαρ) του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, αλλά η εμπορική αποτυχία της ταινίας την απομάκρυνε οριστικά από τον κινηματογράφο. Από τότε επικεντρώθηκε σε σποραδικές εμφανίσεις στην τηλεόραση.

Το 2011 έγινε γνωστό ότι η Μόνικα Βίτι έχει προσβληθεί από τη νόσο του Αλτσχάιμερ κι έκτοτε ζει απομονωμένη στο σπίτι της στη Ρώμη, μαζί με τον σύζυγό της Ρομπέρτο Ρούσο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ EMAIL ΣΑΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε κάθε μέρα στο email σας τα σημαντικότερα άρθρα του «Σαν Σήμερα .gr»


ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΜΕΛΟΥΣ

premium Γίνε συνδρομητής με μόλις 3 € / μήνα, στήριξε τον αγαπημένο σου ιστότοπο
και απόλαυσε premium περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις!

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ