Φερούτσιο Λαμποργκίνι

Φερούτσιο Λαμποργκίνι (1916 – 1993)
Φερούτσιο Λαμποργκίνι (1916 – 1993)

Ιταλός επιχειρηματίας, ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας παραγωγής γεωργικών ελκυστήρων και πολυτελών αυτοκινήτων. Αποτελεί έναν από τους συντελεστές του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της Ιταλίας.

Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916 στην πόλη Τσέντο της περιφέρειας Εμίλια - Ρομάνια. Γιος αμπελουργών, δεν θέλησε ν’ ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και σπούδασε μηχανικός σε τεχνική σχολή στην Μπολόνια. Το 1940 κλήθηκε να υπηρετήσει τη θητεία του στην Πολεμική Αεροπορία, όταν είχε ξεσπάσει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Μετατέθηκε στη Ρόδο, την οποία κατείχαν οι Ιταλοί, ως τεχνικός οχημάτων. Μετά την κατάληψη των Δωδεκανήσων από τους Συμμάχους το 1945, συνελήφθη αιχμάλωτος.

Απελευθερώθηκε τον επόμενο χρόνο κι επέστρεψε στην πατρίδα του. Άνοιξε γκαράζ στη γενέτειρά του και νυμφεύτηκε την Κλέλια Μόντι. Τον επόμενο χρόνο η σύζυγός του πέθανε, κατά τη διάρκεια της γέννας του πρώτου τους παιδιού, του Τονίνο Λαμποργκίνι.

Έχοντας να αναθρέψει κι ένα νήπιο, παράλληλα με τη δουλειά του, έβρισκε το χρόνο να συμμετέχει σε αγώνες αυτοκινήτου με ένα «φτιαγμένο» από τον ίδιο Fiat Topolino. Ένα ατύχημα σ’ έναν αγώνα αντοχής (έπεσε στην τζαμαρία ενός εστιατορίου), ήταν η αιτία που εγκατέλειψε οριστικά τους αγώνες αυτοκινήτου.

Ζώντας σε αγροτική περιοχή, γρήγορα διαπίστωσε τις ανάγκες της αγοράς για γεωργικά μηχανήματα, σε μία εποχή που η οικονομία της Ιταλίας άρχισε να απογειώνεται. Άρχισε να κατασκευάζει γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ) και γρήγορα κέρδισε την εμπιστοσύνη του αγροτικού κόσμου. Το πρώτο του μοντέλο με την επωνυμία «Carioca» γνώρισε μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα να ιδρύσει το 1948 την εταιρεία Lamborghini Trattori, η οποία σύντομα άρχισε να κάνει εξαγωγές.

Λάτρης της ταχύτητας, άρχισε ν’ αγοράζει γρήγορα και ακριβά αυτοκίνητα, όπως Άλφα Ρομέο, Λάντσια και Φεράρι, καθώς η περιουσία του αυξανόταν ραγδαία. Ειδικά για τις Φεράρι πίστευε ότι ήταν καλά αυτοκίνητα, αλλά πολύ θoρυβώδη, με «σπαρτιάτικους» εσωτερικούς χώρους και ανεπαρκές σέρβις. Είπε τα παράπονα και τις παρατηρήσεις του προσωπικά στον Έντζο Φεράρι, αλλά αυτός τον αντιμετώπισε με περισσή υπεροψία.

Έτσι, αποφάσισε να κατασκευάσει δικά του αυτοκίνητα και να βάλει την προσωπική του σφραγίδα σ’ αυτά. Το 1963 ίδρυσε την Automobili Lamborghini με έδρα το Σαντ Αγκάτα Μπολονιέζε, που τα επόμενα χρόνια κέρδισε τους φίλους του ακριβού αυτοκινήτου, ιδίως τα μοντέλα της σειράς Miura. Ενδιάμεσα, το 1959, είχε δημιουργήσει τη Lamborghini Bruciatori, που κατασκεύαζε φορητά καλοριφέρ και αργότερα μηχανήματα κλιματισμού με την επωνυμία Lamborghini Calor.

Από τις αρχές του 1970 άρχισαν τα προβλήματα για τις επιχειρήσεις του. Η ακύρωση μεγάλων παραγγελιών τρακτέρ από το εξωτερικό, σε συνδυασμό με την πετρελαϊκή κρίση του 1973 που μείωσε τις ανάγκες για την αγορά ακριβών αυτοκινήτων, του δημιούργησε δυσεπίλυτα προβλήματα. Το 1974, αφού πούλησε όλες του τις επιχειρήσεις, αποσύρθηκε στο ιδιόκτητο κτήμα «Λα Φιορίτα», έκτασης 3.000 στρεμμάτων, στις όχθες της λίμνης Τρασιμένης, όπου άρχισε να καλλιεργεί αμπέλια και να παράγει κρασί. Τον ίδιο χρόνο απέκτησε το δεύτερό παιδί του, την Πατρίτσια Λαμποργκίνι, από την τρίτη σύζυγό του.

Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι πέθανε στις 20 Φεβρουαρίου 1993, σε ηλικία 76 ετών.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ EMAIL ΣΑΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε κάθε μέρα στο email σας τα σημαντικότερα άρθρα του «Σαν Σήμερα .gr»


ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΜΕΛΟΥΣ

premium Γίνε συνδρομητής με μόλις 8 € / μήνα, στήριξε τον αγαπημένο σου ιστότοπο
και απόλαυσε premium περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις!

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ